Du kan ångra din beställning genom att anmäla detta till oss inom 14 dagar från den dag du mottog de beställda varorna. Du måste då skicka en anmälan med ditt namn, adress, e-post, ordernummer och en beskrivning av vilka produkter som anmälan gäller, till exempel genom att använda webbformuläret på Webbplatsen. Du måste även, omedelbart och inom 14 dagar från dagen för anmälan, skicka tillbaka produkterna till oss på din egen bekostnad. Du är ansvarig för produktens skick under leveransen tillbaka till oss och vi rekommenderar därför starkt att du skickar dessa välförpackade, i gott skick och i dess originalförpackning.

Vid anmälan om ångerrätt, kommer vi att återbetala den summa du betalat för de anmälda varorna, inklusive eventuella fraktkostnader för standardleverans till dig (vilket innebär den billigaste tillgängliga leveransmetoden; du har ej rätt till återbetalning för extra kostnader som tillkommit vid val av expressleverans eller något liknande). Från det belopp som ska återbetalas kommer vi dock att dra av eventuella värdeminskningar av produkterna om detta beror på att du har hanterat dem på ett sätt utöver vad som är nödvändigt för att fastställa deras funktion eller egenskaper. Fraktkostnader återbetalas vidare endast om de returnerade varorna utgör en hel beställning och återbetalas därför ej om du returnerar del av en beställning. Vi betalar det belopp som ska återbetalas så snart som möjligt och inom 14 dagar efter anmälan. Vi kommer dock fördröja betalningen tills vi har fått de returnerade produkterna eller bevis på att de har skickats till oss (leveransbevis). Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmetod som du valde vid det ursprungliga köpet om inte annat avtalats.

Din ångerrätt gäller inte för avtal som:

  • avser en tjänst som har utförts fullständigt, om du genom att placera ordern har samtyckt till att tjänsten ska utföras och även samtyckt till att ingen ångerrätt kan gälla efter att tjänsten utförts;
  • avser varor eller tjänster där priset är beroende av fluktuationer på marknaden som vi inte kan kontrollera och som kan inträffa under perioden mellan mottagande av varorna och din anmälan till oss om ångerrätt för dessa;
  • avser varor som har tillverkats i enlighet med dina specifikationer eller som annars är tydligt anpassade;
  • avser varor som snabbt kan försämras eller utgå;
  • avser varor med bruten förpackning som inte är lämpliga för retur på grund av hälso- eller hygienhänsyn, och förpackningen har blivit bruten av dig;
  • avser varor som efter leverans, enligt deras natur, är sådana att de blandas med andra föremål så att föremålen inte kan separeras;
  • avser en förseglad ljud- eller videoinspelning eller förseglad mjukvara för datorer och förseglingen har brutits av dig;
  • avser enskilda utgåvor av en tidning eller tidskrift;
  • avser digitalt innehåll som levereras annat än på ett konkret medium om du uttryckligen har samtyckt till leverans på ett sådant sätt och bekräftat att det inte finns någon ångerrätt;
  • avser kulturevenemang, idrottsevenemang eller annan liknande nöjesaktivitet, matservice, catering eller någon annan liknande tjänst, boende, godstransporter eller hyra av fordon, där vi ska tillhandahålla tjänsten på en viss dag eller under en specifik period.

Information om tvistlösning online i enlighet med Art. 14 Para. 1 av OTF (Online Tvist Beslut förordningen):

Europeiska kommissionen ger konsumenterna möjlighet att lösa online tvister enligt Art. 14 Para. 1 av ODR på en av deras plattformar. Plattformen ( http://ec.europa.eu/consumers/odr) fungerar som en plats där konsumenterna kan försöka nå uppgörelser utanför domstol på tvister som uppstår efter inköp via nätet och upphandling av tjänster.